Blogger Layouts

Thursday 1 April 2010

Most olvasgattam a hoxan. Az egyik kedvencem naplojaban olvastam, h angolra vitte a fiat es h mennyire elveztek mindeketten. Azonban valami ismerose azt tanacsolta, h ne kezdjek, mert meg koran van.
Most en mit szoljak? A gyerek 3 nyelvet hall otthon. Tolem a magyart, apjatol a farszit es ugye mi Angliaban elunk ergo az angol az elengedhetetlen. Nekem is voltak ketsegeim, hogy fog ez a gyerek beszelni. Az o korabeli gyerekek mar reg "beszeltek" Arvin meg meg mindig csak artikulalatlanul kiabalt, meg mekegett. Aztan olyan 20 hos koraban rafekudt a magyarra. Szepen haladt-halad. Most mar kezd nagyon egyszeru mondatokat mondani. Latszik, h probalkozik szavakat osszerakni. Az apja nyelven nagyo nem beszel, mert az apja inkabb angolul beszel hozza. Angolul is most kezdett el rakapcsolni, minden nap mond valami ujat. Jatszotere, itt-ott felszedi es tok helyesen hasznalja a szavakat. Sot mondok jobbat, velem csak magyar szavakat hasznal, viszont ha elmegyunk valahova akkor "angolra valt": bye-bye, hi, hau (how are u),no way, please, thanks, stb. stb.
Na ebbol csak azt akartam kihozni, h szerintem nagyon rossz tanacsot kapott az illeto. ok nem kell a gyereknek mint az orult nyelvet tanulnia, de pl lehet nekik dalokat enekelni, versikeket, egyszerubb szavakat es szerintem nem fog a gyerek belezavarodni.

No comments:

Post a Comment